Biljetter

Här hittar du information kring våra biljetter och köpvillkor samt biljettkassans öppettider.

Biljetter köper du enklast här på hemsidan, där det är öppet dygnet runt. Om du har en fråga är du självklart välkommen att kontakta oss.

KONTAKT & ÖPPETTIDER I BILJETTKASSAN

E-POST

biljetter@malmostadsteater.se

När du mailar oss om ett ärende gällande en befintlig bokning - vänligen uppge bokningsnummer i mailet. Bokningsnumret hittar du i bokningsbekräftelsen. 

TELEFON
040-20 86 10

Tisdagar kl 13.30-14.30
Torsdagar kl 13.30-15.30

 

BILJETTKASSANS ÖPPETTID, KALENDEGATAN 12C

Tisdagar kl 15-17 

1 timme innan föreställningsstart på respektive scen för ärenden gällande kvällens föreställning.

 

AVVIKANDE ÖPPETTIDER

Tisdag 24 dec. Telefonen och biljettkassan håller stängt.

Torsdag 26 dec. Telefonen är stängd.

Tisdag 31 dec. Telefonen och biljettkassan håller stängt.

Tisdagen 28 jan. Telefonen är stängd men biljettkassan har öppet som vanligt.

Observera att det kan tillkomma datum då vi håller stängt i telefonen/biljettkassan. Öppettiderna uppdateras kontinuerligt.

BILJETTPRISER & RABATTER

Priserna på våra biljetter varierar beroende på vilken dag du går och var du vill sitta. Pris framgår vid bokningen när du väljer datum och platser.

RABATTER

UNGDOM TOM 30 ÅR ELLER STUDERANDE 
150 kr / BILJETT

GRUPPRABATT
5-9 personer 15% rabatt
10 personer eller fler 25% rabatt

BILJETTPAKET
20-50% rabatt

SCENPASS RIKSTEATERN 
15 % (ange rabattkod SCENPASS)
max 1 biljett per medlemskap och föreställning

FACKFÖRBUNDET SCEN OCH FILM  
20% (ange rabattkod SCENOCHFILM)
max 2 biljetter per medlemskap

SKOLKLASSER
60 kr per biljett
Priset gäller vid köp av minst 10 biljetter och kan endast köpas av skolor

FÖLJANDE GÄLLER KRING VÅRA RABATTER:

  • De kan inte kombineras
  • De gäller på ordinarie pris
  • De gäller inte på premiärer  
  • Undantag kan förekomma då rabatten inte finns

VÅRA FÖRMÅNLIGA BILJETTPAKET!

Sätt ihop ditt eget biljettpaket och få ett bättre pris – ju fler pjäser desto högre rabatt. Om du tänker besöka oss 2 gånger eller fler under säsongen kan du spara minst 20 % på ditt biljettköp. Biljettpaketet är vår smidigare och mer flexibla variant på abonnemang - en perfekt mängdrabatt som du lätt anpassar efter dina egna behov och önskemål. Förnämligt förmånligt för fantasten!

LÄS MER OCH BOKA HÄR
""

ÄR NI MÅNGA SOM VILL DELA EN TEATERUPPLEVELSE?

GRUPPBOKNING

För din grupp, förening, företag eller organisation har vi självklart grupprabatter. En mindre grupp på 5-9 personer får 15% rabatt och en större grupp på 10 personer eller fler får 25% rabatt.

Gruppbiljetter går att köpa direkt via vår hemsida. 

Behöver du en faktura till företaget? Hör av dig till oss så ordnar vi med bokningen! 

Kontakta oss
""

DETTA GÄLLER KRING DITT BILJETTKÖP

KÖPVILLKOR

  • Rätt till eventuell rabatt skall kunna styrkas i samband med insläpp till föreställning.
  • Köpt biljett återlöses ej. Om föreställningen ställs in återlöses biljetten inom en månad efter det att föreställningen skulle ägt rum.
  • Samtliga biljetter kontrolleras av personal i samband med insläpp. Endast ett insläpp per biljett medges.
  • Biljetter får ej säljas vidare till högre pris eller användas i annat kommersiellt syfte.
  • Malmö Stadsteaters evenemang startar vid utsatt tid. Kommer du sent sker endast insläpp om detta inte stör föreställningen. Oftast sker detta vid speciellt utvalda och lämpliga tillfällen under föreställningen, men vid enstaka fall kan sen ankomst innebära att vi inte tillåter insläpp efter föreställningsstart.  

MOBILBILJETT

Om du har möjlighet att visa din biljett i mobilen, behöver du inte skriva ut biljetten, utan visar bara upp den i mobilen vid insläppet. Du kan också själv skriva ut din biljett på en egen skrivare. Observera att du måste skriva ut varje biljett. 

HAR DU FLER FRÅGOR ELLER BEHÖVER DU HJÄLP MED DIN BOKNING? 

Kontakta gärna vår biljettservice, kontaktuppgifter hittar du i början på denna sida.

PERSONUPPGIFTSPOLICY

För att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, ge god service, erbjudanden och information om våra föreställningar och konserter, behöver vi spara och hantera vissa personuppgifter.

VANLIGA FRÅGOR

TILLGÄNGLIGHET

Kan jag ta med en stödperson via Malmönyckeln eller motsvarande ledsagarkort?

Malmö Stadsteater är med i samarbetet Malmönyckeln – ett kort som ska underlätta för personer med funktionsnedsättningar att ta del av aktiviteter i samhället. 

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Intiman?

På Intiman finns en rullstolsplats. Bredvid platsen finns en plats för ledsagare. Platserna kan bokas via hemsidan eller via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Hippodromen?

På Hippodromen finns två olika typer av platser för dig som använder rullstol eller permobil. Det finns två platser för manuell rullstol på övre parkett, samt en plats för permobil eller större rullstol på parkett. Vid samtliga platser finns ledsagarplats. Rullstolsplatserna på övre parkett nås via en hiss till vänster innanför entrén när du kommer in i foajén. Rullstolsplatser bokas via hemsidan eller via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Studion?

Det finns en rullstolsplats på Studion, som ligger på plan 5. En anpassad hiss, som leder direkt in i Studion-foajén, finns in till vänster efter cafét när du kommer in på den inglasade innergården. 
För att boka rullstolsplats på Studion mailar du biljetter@malmostadsteater.se

Läs mer
BILJETTER OCH RABATTER

Hur köper jag biljetter till Malmö Stadsteaters föreställningar?

Biljetter köper du enklast här på hemsidan. Du kan välja vad du vill boka och när antingen via KALENDER eller AKTUELLT. 

Läs mer

Kan jag lämna tillbaka köpta biljetter?

Nej, vi gör inte återköp på betalda biljetter däremot kan du själv byta datum via ditt konto online.

Läs mer

Vad händer med min biljett om jag blir sjuk?

Om du blir sjuk så maila till biljetter@malmostadsteater.se senast kl 12.00 samma dag så får du pengarna tillgodo att använda vid ett senare köp. Vänligen uppge bokningsnummer (som finns i bokningsbekräftelsen). Vi svarar dig inom tre vardagar. 

Det går också bra att själv boka om dina biljetter via ditt konto. Läs mer för att se video om hur du byter datum.

Läs mer

Behöver jag skriva ut mina biljetter?

Nej, det går lika bra att visa upp biljetterna i mobilen - och samtidigt spara papper.

Läs mer

Jag har inte fått mina biljetter, vad ska jag göra?

Direkt efter ditt köp kommer en bekräftelse på din bokning till din mail.

Läs mer

Jag har en rabattkod, hur använder jag den i samband med biljettköp?

Rabattkoder aktiveras på biljettypen Ordinarie. Precis i slutet, efter att du har loggat in och valt att betala, kommer du till översikten "FORTSÄTT OCH SLUTFÖR KÖPET" där du kan fylla i och aktivera rabattkoden. Tryck LÄS MER för att se bildbeskrivning.

Läs mer

Vi är en grupp, hur bokar vi biljetter och finns det grupprabatt?

Gruppbiljetterna bokas i samband med att du väljer platser i salongen. Vi har två olika grupprabatter baserat på hur stor gruppen är.

Läs mer

Hur köper jag ett presentkort på Malmö Stadsteater?

Presentkort köper du HÄR!