frågor & Svar

Tillgänglighet

Erbjuder ni textning av föreställningarna på Hippodromen?

Vi textar ibland våra föreställningar på svenska via en app som heter Thea. Dessa föreställningar är markerade med ett T i kalendern på hemsidan. Du kan ta del av textningen genom att använda din smartphone och egen surf. Ladda ner appen Thea gärna redan innan du kommer till teatern. OBS! Under säsongen 24/25 textas inga föreställningar.

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Studion?

Det finns en rullstolsplats på Studion, som ligger på plan 5. En anpassad hiss, som leder direkt in i Studion-foajén, finns in till vänster efter cafét när du kommer in på den inglasade innergården. 
För att boka rullstolsplats på Studion mailar du biljetter@malmostadsteater.se

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Intiman?

På Intiman finns en rullstolsplats. Bredvid platsen finns en plats för ledsagare. Platserna kan bokas via hemsidan eller via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer

Erbjuder ni syntolkning på Hippodromen?

Det gör vi! Föreställningsdatum som syntolkas är markerade med en syntolkningssymbol i kalendern på hemsidan. Biljetter till våra syntolkade föreställningar bokas senast 14 dagar i förväg via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer

Kan jag ta med en stödperson via Malmönyckeln eller motsvarande ledsagarkort?

Malmö Stadsteater är med i samarbetet Malmönyckeln – ett kort som ska underlätta för personer med funktionsnedsättningar att ta del av aktiviteter i samhället. 

Läs mer

Erbjuder ni hörhjälpmedel på Hippodromen?

Hippodromen är utrustad med ett trådlöst system för hörhjälpmedel. För att få tillgång till förstärkningen behöver du hämta ut en hörslinga i garderoben i foajén. 

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Hippodromen?

På Hippodromen finns två olika typer av platser för dig som använder rullstol eller permobil. Det finns två platser för manuell rullstol på övre parkett, samt en plats för permobil eller större rullstol på parkett. Vid samtliga platser finns ledsagarplats. Rullstolsplatserna på övre parkett nås via en hiss till vänster innanför entrén när du kommer in i foajén. Rullstolsplatser bokas via hemsidan eller via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer

Var hittar jag samlad information kring allt ert arbete med tillgänglighet?

Vi har samlat information om tillgänglighet på teatern på en egen sida.

LÄS MER

Frågor om biljetter och biljettköp

Jag ska gå på teater men har blivit sjuk. Kan jag byta mina biljetter till ett annat datum?

Det går oftast bra att själv boka om dina biljetter via ditt användarkonto. Klicka på Läs mer nedan för att se video om hur du byter datum.

 

Läs mer

Kan jag lämna tillbaka köpta biljetter?

Nej, vi gör inte återköp på betalda biljetter däremot kan du själv byta datum via ditt användarkonto här på hemsidan. Klicka på Läs mer nedan för att se en instruktionsvideo. 

Läs mer

Hur köper jag biljetter till Malmö Stadsteaters föreställningar?

Biljetter köper du enklast här på hemsidan via "AKTUELLT" eller "KALENDER" i menyn. 

Läs mer

Jag har en rabattkod, hur använder jag den i samband med biljettköp?

Om du har en rabattkod väljer du biljettypen "Ordinarie" när du väljer platser. I ett senare steg anger du rabattkoden i ett speciellt fält och klickar på aktivera. När du sedan går vidare till betalning dras rabatten av på det belopp du ska betala. 

Klicka på Läs mer för att se bildbeskrivning.

Läs mer

Hur köper jag ett presentkort på Malmö Stadsteater?

Presentkort köper du HÄR!

Hur kollar jag saldot på mitt presentkort?

Det är lätt som en plätt - gå HIT

Klicka i rutan "Presentkortssaldo" längst ner till höger. Fyll i ditt presentkortsnummer samt pinkod i rutan som kommer upp så får du fram saldot.

Läs mer

Föreställningen jag vill se är slutsåld - har ni väntelista?

Nej, det har vi tyvärr inte. 

Läs mer

Hur köper jag gruppbiljetter eller ungdoms/studerandebiljetter?

Du kan boka både gruppbiljetter och ungdoms/studerandebiljetter när du väljer platser i salongen. 

Läs mer
Vanliga frågor

Vad händer om jag inte kommer i tid till föreställningen?

Föreställningen väntar inte på dig och startar på utsatt tid. Så kom i tid, minst en kvart innan.

Läs mer

Hur lång är föreställningen?

Alla föreställningar har olika speltider. Gå in på föreställningens informationssida här på webben för att se hur lång föreställningen är. Aktuella pjäser hittar du här.

Läs mer

Kan jag betala med kontanter på Malmö Stadsteater?

Nej, alla våra kassor är kontantfria. 

Läs mer

Måste jag stänga av min mobiltelefon under föreställningen?

Ja, det är jätteviktigt att du stänger av ljudet på din mobil, inklusive alla larm och vibrationer.

Läs mer

Finns det garderob på Hippodromen?

Ja, det finns en mindre bemannad garderob som kostar 20 kr, samt möjlighet att hänga av sig kostnadsfritt i källaren. 

Läs mer

Får jag fotografera eller filma föreställningen?

Nej, fotografering, filmning och ljudupptagning under pågående föreställning är inte tillåten.

Läs mer

Var hittar jag föreställningsprogram?

Du hittar alla våra föreställningsprogram, nedladdningsbara som pdf, här på vår hemsida under respektive pjäs.

Läs mer

Har ni triggervarningar på era föreställningar?

Nej, inte som regel. Läs mer om hur vi tänker.  

 

Läs mer
Våra scener

Var ligger Hippodromen?

Entrén till Hippodromen ligger på Kalendegatan 12c. Här ligger även Studion, Ateljén och Caféet.

Läs mer

Var kan jag parkera när jag ska till Intiman?

Det finns ett antal alternativ gällande parkering i närheten av Intiman.

Läs mer

Var kan jag parkera när jag ska till Hippodromen?

Det finns ett antal alternativ gällande parkering i närheten av Hippodromen.

 

 

Läs mer

Var kan jag parkera när jag ska till Studion?

Det finns ett antal alternativ när det gäller parkering i närheten av Studion.

Läs mer
Mat och dryck

Finns det servering på Intiman?

Ja, i samband med föreställning finns en foajébar. 

Läs mer

Kan man boka bord i Teatercaféet eller foajén?

Nej, vi har ingen bordsbokning i caféet eller foajén, men om ni är ett större sällskap och har särskilda önskemål är ni välkomna att maila senast en vecka innan till cafe@malmostadsteater.se så återkommer vi och ser hur vi kan tillmötesgå era önskemål.

 

Läs mer

Har ni specialkost i Teatercaféet?

Ja, det finns glutenfria, mjölkfria och växtbaserade alternativ på menyn. Vi har också ett brett utbud och nötfria alternativ men vi är inte ett nötfritt café.

Läs mer

Får man ta med egen mat och dryck till Teatercaféet?

Nej, det är inte tillåtet att ha medhavd mat och dryck i caféet eller på teatern.

Serverar ni mat kvällstid i Teatercaféet?

Ja, vid föreställning på Hippodromen eller Studion har caféet öppet till föreställningsstart. 

Läs mer

Kan jag ta med mig hunden in på Teatercaféet?

Nej, tyvärr. Hundar är inte tillåtna i caféets lokaler. Ett undantag är ledsagarhundar.

Läs mer
Skapande skola

Hur söker min skola Skapande-skola bidrag?

Vill du söka bidrag för en skola inom Malmö stad så finner du aktuell information på skolornas intranät (Komin).

 

Läs mer

Vad är Skapande-skola bidrag?

Skapande skola är ett bidrag från Kulturrådet som man som skola kan söka till insatser för elever i åk F-9, som främjar elevens eget skapande.

Läs mer

När ska vi vara på plats?

Det är lagom att vara på plats 10-15 minuter innan föreställningen ska börja. 

Läs mer

Kan skolklasser äta medhavd matsäck hos er?

Alla lokaler är inte lämpliga för medhavd mat. Maila oss och fråga innan besöket på skola@malmostadsteater.se så att vi kan hjälpa till på bästa sätt.

Läs mer